Vår resa uppåt i landet!

Bild från en sjö påväg upp mot Vimmerby.
 
Igår packade vi inför vårt äventyr. Mamma och pappa har köpt en husbil, så igår blev premiär för både oss och husbilen. Jag och Jessica satt där bak och kollade ut genom det stora fönstret på det vackra landskap vi hade utanför. Fotade konstant med både systemkameran och med våra iPhones. Nästan som att vi aldrig sett världen innan haha.
 
Vi nattade över vid Växjö, och hade det ganska mysigt med vår fräsha husbil. Vaknade upp i morse till ett härligt väder, då det gick suveränt att endast bära shorts och kortärmat. Fotade en hel del bilder innan vi begav oss vidare - dessa bilder visar jag i ett senare inlägg.
 
Idag vid halv 1 tiden kom vi fram till Vimmerby. Hälsade på pappas morbror Nils, och hans fru Solveig. Var drygt 7 år sedan som jag och Jessica träffade dem sist, så det var verkligen jätteskoj och trevligt att äntligen få se och prata med dem igen efter en sådan lång tid. Dem bjöd på god midsommarmat, kladdkaka, jordgubbstårta, kex, té och kaffe. Vädret var dessutom på vår sida denna midsommarafton. Runt 20 grader varmt, strålande sol och knappt någon blåst. Jag är mycket nöjd över vår tur upp till Småland!
 
Nu önskar jag er alla en fortsatt trevlig midsommar. Kram!

Kommentarer
Postat av: emmawaernholm ©

sv: tack snälla du :)

2012-07-01 @ 16:30:31
URL: http://emmawaernholm.blogg.se
Postat av: Filippa

Hej, sjukt fin blogg!
Kolla gärna min :)
Ha det bäst tjejen, kram <3

Svar: Hej! Jag tackar dig så hjärtligt för din kommentar! Jättesnällt sagt :')Kollar in din blogg också! Detsamma, ha det lovely <3
Lisa Olsson

2012-07-02 @ 11:46:38
URL: http://nattstad.se/leeppa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback