Plötsligt går allt så bra!

Idag är det näst sista dagen av maj. Plötsligt har allt börjat gå så otroligt bra! Så pepp på livet och allt som dyker upp i min vardag.

I början av året blev jag barnflicka till två pojkar, passar dem fortfarande någon dag i veckan. För ungefär 4 veckor sedan ringde min mammas kusin H och frågade om jag var intresserad av att hålla i fotbollsfritids i några måndagar framåt!! Nu har jag gjort det i 3 veckor, och det är slut för denna termin. Fortsätter mot hösten! Under bara de tre gånger jag hade bollekar med de pojkar och flickor i 8 och 9 och 11 års åldern känner jag att jag fått fler erfarenheter på vägen. Barn kan vara kluriga när dem är många, och nu mot sommaren är dem fulla utav energi. Det har löst sig genom snack, och det glädjer mig att man kan få respekt från barn!

I måndags blev jag erbjuden ytterligare ett till jobb. Nu var det min farbror som ordnade det. Det är såhär, att jag har blivit servitris på Folkets Park. Började redan igår och servera drygt 80 gäster. Fullt show och bra tempo - svettigt blev det, men guud som jag älskade det! Personalen jag jobbade med var dessutom jättetrevliga och hjälpsamma. Hoppas på mycket jobb där framöver, för detta har varit min dröm länge. Och kanske en dag, någon gång i framtiden, ska jag och min syster bedriva ett café tillsammans! Drömmar är goda - och jag ska kämpa för att mina drömmar ska gå i uppfyllelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback